Investiční aplikace
Společnost PPAM nás v roce 2022 oslovila s prosbou vytvoření investičního portálu jak pro své klienty, tak administračního portálu pro správu systému. Klientovo dosavadní řešení již bylo, s přibývajícími uživateli, neudržitelné a tak se rozhodl pro nové, moderní řešení, které nebude brzdit jeho byznys a zároveň nabídne jeho klientům komfortní přístup do investičního portfolia, který jim do té doby chyběl.
V rámci první fáze vývoje jsme se zaměřili na nejzákladnější funkce aplikace. To jest správně výpočty zhodnocení, vkladů, výběrů, pohybů mezi účty. Zkrátka vše, co investiční aplikace potřebuje ke svému fungování.
Dalším bodem byl systém žádostí, kterým nahrazujeme telefony a emaily, které se začaly hromadit a klientovi zabere stále více času jejich odbavovaní. Nyní uživatelé zasílají žádosti přímo přes svůj klientský portál, žádost doputuje do administračního portálu, kde jí správce odbaví a přepne do stavu vyřízená. Tato informace na oplátku doputuje zpět k uživateli, který žádost vystavil. Dají se tak vyřídit spousty žádostí bez jediného telefonátu, či řady mailů. A především, vše máte uložené v historii systému a jak administrátor, tak klient, přesně ví, kdo, kdy a o co žádal.
Klientský portál
Klienti mají vlastní webové rozhraní, ve kterém vidí stav svých portfolií. Mohou si přes aplikaci tvořit žádosti, které putují do administračního rozhraní k odbavení. Dále mohou do aplikace nahrávat různé dokumenty. Samozřejmostí je i přístup k provedeným transakcím od založení portfólia a automatické generování smlouvy či jejího dodatku.
Administrační portál
Tarify
U každého investičního tarifu, který mohou uživatelé využívat, lze procentuálně nastavit jeho fixní výnos, hranice fixního výnosu, ale také manažerské poplatky, vstupní poplatky, či poplatky za překročení fixního výnosu. Tarify lze propojit s reálnými investičními účty a nastavovat tak jejich rizikovost. Uživatelé mohou využívat více tarifů a diverzifikovat tak rizika.
Žádosti
Uživatelé ve svém klientském portálu vytvářejí žádosti (o výběr, o nový investiční tarif apod.), které putují ke zpracování do administračního portálu. Tento systém žádostí nahrazuje telefonní a emailovou komunikaci a jeho hlavní výhodou je přehlednost, informovanost uživatelů o změnách v rámci žádosti a především historie žádostí v rámci portfolia.
Transakce
Detailní přehled o provedených finančních pohybech v systému. Administrátor vidí každý finanční pohyb (vklad, výběr, zhodnocení, převod mezi finančními tarify), který se v rámci systému provedl. tyto transakce vznikají ve chvíli, kdy administrátor systému vyřídí žádost o finanční transakci. Ve chvíli, kde je žádost označena jako dokončená, vzniká transakce a změna se projevuje v hodnotě portfolia uživatele.
Uživatelé
V administračním portálu se nachází seznam všech uživatelů, kteří využívají investičních služeb společnosti. Je možné spravovat profily uživatelů od přehledu jejich portfolia, přes finanční transakce, bankovní účty až po dokumenty či AML dotazníky.